Truskawkowe szaleństwo


Sezon na truskawki w pełni. W tym roku z racji upałów zaczął się wcześniej niż zazwyczaj. Truskawki na straganach pojawiły się już na początku maja a w moim ogródku kilka tygodni temu. Truskawki to jedne z ulubionych owoców Polaków, sposobów na ich wykorzystanie jest mnóstwo. Ja podzielę się z Wami moimi ulubionymi.

1. Koktail.
Nie może go zabraknąć na naszych stołach, obecnie w dłoniach. Kojarzy mi się głównie z mamą, która od zawsze robiła nam koktail z truskawek. Potem zaczęła go urozmaicać, dodając inne owoce. Jednak zawsze truskawki grały główną rolę. Możemy przygotowywać go przez cały rok, ponieważ truskawki można bez problemu mrozić. 


2. Dżem.
Również najpopularniejszy i łatwo dostępny, to smak truskawkowy. Obecnie na sklepowyh półkach można spotkać różne smaki ale to truskawka tu króluje. Dżem także kojarzy mi się z dzieciństwem. Kiedyś mama (znowu!) robiła dżemy a dziś robię je ja. Domowe są bardzo proste w wykonaniu i szybkie. Nie potrzebujecie nawet sprawdzonej "babcinej" receptury, gdyż znajdziecie ją chociażby na opakowaniu żelfix'u ;) Tylko dodajcie mniej cukru, propoonuję tak 100 g na 1 kg truskawek.


3. Pierogi. 
Wstyd się przyznać ale w tym roku jeszcze nie jadłam ale zamówiłam już u mamy ;) bo oczywiście robi najlepsze. To danie również możecie jeść cały rok, ponieważ mrożone truskawki nadają się tutaj idealnie. Gdy polejecie je śmietaną z cukrem będzie prawdziwa rozpusta. Polecam wszystkim, raz w roku jak zjecie na raz tyle kalorii to nikomu nic się nie stanie a humor od razu się poprawi.

4. Ciasta, ciasteczka, drożdżówki.
Tutaj macie ogromne pole do popisu. Przepisów w Internecie znajdziecie mnóstwo, Wasze mamy i babcie zapewne też mają sposoby na cudownie pachnące wypieki. Ja w tym roku przygotowałam kruche ciasto z truskawkami. Na spód macie przepis tutaj. Zrobiłam mase z serka mascarpone i śmietanki kremówki. Truskawki zalałam galaretką. Możecie również przygotować samą galaretkę z truskawkami. 



5. Lody.
Tutaj chyba nie trzeba się rozpisywać w ogóle ;)


Jak widzicie możliwości jest mnóstwo. Co przygotujecie zależy od Waszych chęci i wolnego czasu. 


Na koniec dodam, że te cudowne owoce są niskokaloryczne bo na 100 g mają tylko 32 kcal.  Jednak to co najważniejsze, drzmie w środku truskawki czyli witamina C, której zawiera 58.8 mg. Obniżają cholesterol, mają niski indeks glikemiczny. ALE pomimo swoich zdrowotnych waściwości, są produktem silnie alergizującym więc uważajcie na nie, zwłaszcza jak macie malutkie dzieci. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © MamaBiegaczka , Blogger