Makaron wege #4




Widzę, że makarony bez mięsa cieszą się Waszą popularnością. W ogóle dania wegetariańskie i wegańskie. Nie będę dociekać czy to moda czy przekonania, ważne aby Wam się podobało i smakowało! Zapraszam po kolejny przepis :)
Składniki:
- tofu wędzone;
- 1 awokado;
- 1 mniejszy batat;
- mała czerwona cebula;
- rukola;
- garść orzechów włoskich;
- połowa dowolnego opakowania makaronu;
- oliwa z oliwek;
- pieprz, sól i wegeta.

Przygotowanie:
Tofu pokrój w kostkę o wielkości około 1,5 cm. Cebulę pokrój w drobną kostkę i dodaj do tofu. Użyj pieprzu i wegety, zalej wszystko kilkoma łyżkami oliwy z oliwek, wymieszaj i odstaw. Marynuj tyle ile masz czasu, może to być godzina a może to być cała noc. Umyj i obierz ze skóry batata oraz przygotuj awokado. Przekrój na pół i wyciągnij pestkę.
Najpierw ugotuj batata pokrojonego w kostkę, mniej więcej takiej samej wielkości jak tofu. Gdy batat będzie się już gotować, wstaw wodę na makaron, w tym czasie również rozgrzej patelnię z odrobiną oliwy. 
Gdy woda się zagotuje posól ją i dodaj makaron. Gotuj dopóki nie będzie al dente.
Na patelnię najpierw wrzuć tofu z cebulą. Dodaj pokrojone w kostkę awokado. Jeśli batat jest już miękki, również dodaj go do pozostałych składników. Możesz jeszcze raz doprawić wszystko do smaku pieprzem i solą. Wystarczy wszystko podsmażyć kilka minut.
Gotowy makaron odsącz i przełóż na patelnię. Wymieszaj wszystko. 
Na talerzu najpierw ułóż dowolną ilość rukoli, następnie dodaj pastę i posyp rozdrobionymi orzechami.





Moje pozostałe przepisy na makarony bez mięsa:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © MamaBiegaczka , Blogger